Jak se vyrovnat s panickým útokem sami: všechny populární metody boje

Mnoho lidí je dnes vystaveno panickým útokům v důsledku zběsilého tempa života, zvýšené konkurence, nízké informovanosti a dopadu negativních faktorů zvenčí i zvenčí.Otázka, jak se vypořádat s záchvaty paniky sama o sobě, je proto zvláště důležitá mezi moderní společností.Určité příčiny dlouhodobě přispívají k takové psychoemotorické poruše.

Pouze analýzou provokujících faktorů, na jejichž pozadí se člověk periodicky setkává s útoky panického útoku, můžete určit účinné způsoby řešení problému.Navzdory tomu, že útok může trvat relativně krátkou dobu, během útoku člověk zažívá silný stres, který často vede k myšlenkám na smrt, komplexy, strachy a úzkosti.

Co je záchvat paniky?

Jak se vyrovnat s útoky paniky,Velké množství knih a metodických příruček bylo napsáno psychology a psychoterapeuti, kromě pravidelných školení a kurzů pořádaných pod dohledem odborníků, kde jsou prováděny účinné techniky.Panické ataky jsou duševní poruchy tváří v tvář dětským úrazům, hlubokým intrapersonálním konfliktním zkušenostem, zneužívání drog, chronickému stresu a dalším traumatickým faktorům.

Panické záchvaty mohou být identifikovány charakteristickými příznaky, a to:

  • křečové dýchání a nedostatek kyslíku;
  • třes, horečka a pocení;
  • tlakové skoky nahoru nebo dolů;
  • zrychlený tep;
  • depersonalizace nebo personalizace osoby;
  • žaludeční křeče a nevolnost;
  • myšlenky o vlastním šílenství, smrti, vážných onemocněních.

Příčiny vzniku

K nalezení účinných způsobů, jak rychle zvládnout záchvaty paniky, musí člověk určit provokující faktory. Odborníci poznamenávají, že tyto stavy se hromadí v podvědomí, resp. Bude pro osobu samotnou obtížné identifikovat skutečné příčiny úzkostného stresového stavu projevujícího se vyvrcholením strachu a paniky.

Odborníci uvádějí několik důvodů pro tuto podmínku:

Pro informaci! Podle statistik v Rusku dnes asi 1% populace podléhá periodickým panickým útokům.Kromě toho je pětkrát více žen s takovou poruchou než muži, z nichž většina jsou zástupci mladých lidí ve věku 22-35 let.

Způsoby řešení panického záchvatu

Panické záchvaty jsou závažnou psycho-emocionální poruchou, která vyžaduje odbornou pomoc a nápravu.Včasný přístup k psychoterapeutovi nebo nezávislé pokusy zbavit se takových útoků jsou často korigovány bez medikace.Pokud se ukáže, že konzervativní metody jsou neúčinné, léky budou předepsány pod dohledem a dohledem lékaře.

Přepínání pozornosti

Můžete se naučit, jak si poradit sami, pokud najdete optimální techniku ​​a pravidelně ji aplikujete během nástupu útoků.Nejjednodušší způsob - s pocitem blížícího se strachu a úzkosti, rychle přepne pozornost na všechny objekty vnějšího světa.Můžete zavolat příteli, poslouchat svou oblíbenou hudbu nebo film, vzpomenout si na příjemné události ze svého života.

Jsou to tyto objekty, které se stanou „kotvou“ a bodem při nástupu každého útoku, časem se použití této techniky stane užitečným zvykem.Můžete také během panického stavu začít skóre, zpívat píseň, zabrat křížovku nebo naplánovat věcizítra.Jakýkoliv způsob, jak pomoci vymanit se z okovů útoku ve vnějším světě, o tom nepořádku.

Správné dýchání

Další účinnou technikou je správné dýchání, které pomůže stabilizovat fyzický a duševní stav člověka.Jakmile začnete napadat pocit paniky a strachu, musíte se zhluboka nadechnout nosem, pak projít vzduchem průdušnicí, naplnit žaludek a pak pomalu vydechovat.

Během výdechu byste se měli snažit to udělat tak pomalu, že budete cítit kondenzaci vzduchu podél průdušnice.Musíte se nadechnout po dobu 3-5 minut.

Meditace

S pomocí meditace se člověk učí relaxovat, a co je nejdůležitější, uklidnit se v každé situaci.I když meditace nepomáhá při záchvatech paniky, naučí se zmírňovat symptomy, sebeovládání a eliminovat obavy z útoků.

Dnes se odborníci vyvíjejí a nabízejí velké množství meditačních technik a technik auto-tréninku.K posílení nervového systému a dosažení stavu míru meditace učí soustředění pozornosti a vědomí na abstraktní obraz v úplné relaxaci.

Vizualizace

Další zajímavá metoda vám řekne, jak se vyrovnat s panickým útokem, vizualizací.K tomu je třeba, aby člověk přišel na to, co by mohlo vypadat strachem, když nakreslil svůj obraz.Podvědomí a představivost mohou v tomto pomoci, poté, co musíte vizualizovat, jak člověk zničí jejich strach,například ho vyfoukne, promění v oblak prachu, opláchne vodou nebo hoří ohněm.

Po několikanásobném procvičení vizualizační techniky je možné si uvědomit, že strach postupně ustupuje. Je jen důležité jasně vytvořit obraz strachu, po kterém byste měli věřit v sebe, že ho člověk zničil sám. Po zmizení strachu by měl být pocit harmonie a míru, který je vizualizován ve formě deky, ve které se musíte psychicky zabalit úplně.

Metoda papírového sáčku

Taková technika je často prováděna lidmi na letadlech, kteří se bojí letů, ale snaží se vyrovnat se svými fobiemi sami. Papírový sáček pevně přilepený na obličej, pak pomalu vdechovat a vydechovat uvnitř.

Na pozadí takového dýchání se snižuje hladina kyslíku, ale stoupá oxid uhličitý, čímž se obnovuje bilance plynu. Místo balení můžete použít dlaně rukou, které je třeba složit do lodi kolem úst.

Divák

Další účinnou metodou řešení panických útoků je jejich analýza a přijetí. K tomu musíte vzít roli diváka, popsat na papíře všechny příznaky a projevy strachu, napodobovat kolemjdoucí.

V důsledku studia povahy strachů je člověk schopen devalvovat, zvyknout si na takové situace a vnímat je z úplně jiného úhlu pohledu.

"Spirály"

Abyste se zbavili strachu, musíte si je představit v sobě.zdroj, pak vizuálně přenáší pocit strachu na tok energie pohybující se podél spirálové dráhy.

Nyní musíme věnovat pozornost skutečnosti, že se pohybuje ve směru hodinových ručiček nebo v opačném pořadí. Pravidelně potřebujete změnit směr toku, abyste cítili pocit psychického pohodlí.

„Zlatý řetězec“

Člověk potřebuje vstát, pak si představte, že tok energie ve formě zlatého provázku sestupuje z nebe k němu, prochází korunou do hrdla, žaludku, nohou do samého středu země. Poté se vrací k člověku šíp energie ze země, stoupá k obloze sám.

Zároveň je důležité cítit ve všech směrech, jak energie spojuje osobu s nebem a zemí, což dává pocit bezpečí a klidu.

Metoda amplifikace

Aby se co nejdříve zbavil pocitu strachu a paniky, je prováděna metoda ad hoc zesílení pocitů. Tato technika by však měla být prováděna lidmi, kteří jsou stateční a ochotní odolat nadcházejícím nákladům.

Na začátku útoku se musíte soustředit na své pocity a nebránit jim. Dále se musíte pokusit posílit jeho účinek, dokonce můžete pociťovat nárůst indispozice. Nakonec se však jistě objeví pocit lehkosti a osvobození

Relaxace svalů prostřednictvím napětí

Není žádným tajemstvím, že strach a záchvaty paniky jsou doprovázeny fyzickou námahou. Proto je možné vyrovnat se s úzkostí, pokud střídavěuvolněte svaly těla.

To lze provést několika způsoby:

  1. Masáž- některé části těla, které jsou stlačeny pod vlivem strachu, je třeba otřít masážními pohyby. Odborníci radí krk a uši, horní část ramen, malé prsty na rukou a základ palců.
  2. Kontrastní sprcha- jakmile se objeví další záchvat paniky, musíte si po 20-30 sekundách střídavě stříkat studenou a teplou vodu.
  3. Gymnastika- protahování svalů také pomůže vyrovnat se s intenzivním napětím celého těla, pokud správně vykonává různá cvičení.
Stanovisko odborníka
Victor Brenz
Odborník na psycholog a sebeovládání
Nejužitečnějším a nejúčinnějším způsobem řešení útoků strachu a paniky je sportovní a fyzická aktivita. Psychologové doporučují běh, cyklistiku, plavání, jógu, gymnastiku, tanec.

Odložení strachu

Další zajímavou a účinnou technikou je přijmout strach, ale přenést ji na pozdější datum. Když se člověk naučil zvládat obavy, bude schopen adekvátněji reagovat na jakékoli podněty.

Musíte jen podniknout další záchvat paniky, ale „souhlasit“ se sebou o tom, že za několik hodin zažijete všechny pocity, ne teď.

„Objetí motýla“

Psychotechnika učí člověka vyrovnat se nejen sobavami samotnými, ale také post-stresovými zkušenostmi, které snižují míru úzkosti.K tomu je třeba nejprve zkřížit ruce na hrudi, umístit levou ruku na pravé rameno a pravou ruku na levé rameno.

Dále člověk potřebuje dělat lehké poklepávání, jakmile se pocit úzkosti začne zvyšovat, cvičení je lepší dokončit.

Kdy byste měli začít užívat tento přípravek?

Je nutné užívat léky pouze po lékařském předpisu, zpravidla pokud konzervativní metody nepřinesly očekávaný výsledek.Kromě toho, příčiny poruch a nemocí v těle, jmenovitě změny v biochemii centrálního nervového systému a zničení vztahu mezi procesy excitace v mozkové kůře a inhibici, změny metabolismu neurotransmiterů budou důvodem pro léčbu léky.

Terapie zahrnuje použití sedativ, neuroleptik, antidepresiv, neurometabolických látek.Tím se sníží závažnost útoků, stejně jako potlačení počátečních faktorů způsobujících rozvoj panických záchvatů. Průběh léčby může trvat asi několik měsíců, nejprve začnou záchvaty snižovat závažnost průběhu, po kterém by se měly zcela zastavit.

Závěr

V současné době se přibližně 1% celkového obyvatelstva Ruska podrobuje panickým útokům, takže otázky týkající se boje proti tomuto stavu jsou ve fázi vývoje a zlepšování.Psychologové a psychoterapeuti navrhujíZačal jsem cvičit s konzervativními technikami samostatně, ať už se jedná o meditaci, vizualizaci, sport, masáže a mnoho dalších způsobů.V nepřítomnosti pozitivní dynamiky je porucha léčena lékem výhradně pod dohledem specialisty.