Jak se naučit řídit své emoce: tajemství velkých psychologů

Upřímnost je nepochybně oceňována v moderní společnosti, ale ne každý pochopí člověka, který neskrývá své emoce a pocity.Existují situace, kdy chcete hořce plakat, křičet, smát se nebo se rozzlobit, ale psychologové takové otevřené chování nedoporučují, aby neprošli za neadekvátní osobu.Je nutné se naučit techniky, jak řídit své emoce, abyste zastavili tok různých nevhodných zkušeností v čase.

Nekonzistentnost někdy vede ke smrtelným chybám, když lidé v jejich srdcích hovoří o tvrdých slovech, dělají hlasitá prohlášení, mluví špatně, ztrácejí porozumění a podporují blízké lidi.A omluva, že to, co bylo řečeno, nebo co bylo provedeno, bylo na emocích, neopraví situaci a důsledky.Proto psychologové neustále vyvíjejí nové metody a techniky, jak se nebát žádným důvodem a kontrolními emocemi.

Jak emoce ovládají mozek a proč k tomu dochází?

Abychom se naučili, jak řídit své emoce a pocity, je důležité pochopit obecně, odkud pocházejí emoce a jak ovlivňují lidský mozek.Poprvé, neuroscience Richard Davidson mluvil o úzkém spojení mezi mozkem a emocemi, kdo studoval účinky meditace na mozkovou aktivitu.V průběhu výzkumu vědec identifikoval 6 emocionálních stylů, které jsou vlastní lidem, a to:

  1. Udržitelnost- schopnost zotavit se z potíží.
  2. Predikce- trvání zachování pozitivních emocí po příjemných událostech.
  3. Sebevědomí- reakce těla na zkušené emoce.
  4. Sociální citlivost- pozornost a citlivost na neverbální příznaky a signály jiných lidí.
  5. Kontextová citlivost- odlišné chování s různými lidmi nebo za různých okolností.
  6. Všímavost- schopnost zdržet se jednoho úkolu, bez ohledu na vnější faktory podráždění.

Vědec analyzoval, že každý styl emocionálního chování zahrnuje určité části lidského mozku.Z toho vyplývá závěr, že emoce určují blaho a fyzické zdraví člověka.

Znalecký posudek
Victor Brenz
Odborník na psycholog a vlastní rozvoj
]
Aby bylo možné zhodnotit vliv emocí na činnost a život mozku, provedli vědci zajímavý experiment.Ve dvou klecích byl proti sobě položen vlk a jehněčí, dostali jídlo a vodu, ale několik dní stres a pocit nebezpečí vedli jehněčí k nemoci a smrti.

Proč musíte být schopni kontrolovat sami sebe?

Pouze silný a soběstačný člověk, který si ve společnosti zaslouží úctu a úctu, může řídit myšlenky, emoce, pocity. Ví jistě, jak se vyrovnat se strachem a úzkostí, uklidnit zápal hněvu a agrese, vyrovnat se s frustrací nebo neomezenou radostí, při zachování své tváře a pověsti.

Je nezbytné kontrolovat spontánnost a inkontinenci z několika důvodů:

  • zášť blízkých lidí - na pozadí agrese a hněvu, můžete ublížit lidem;
  • ztráta důvěryhodných důvěrných vztahů - budování takových vztahů trvá dlouhou dobu a může být zničeno v okamžiku, kdy se objeví spousta negativních emocí a vyrážek;
  • nízká imunita - zažívání silných emocí je stresující pro tělo, má destruktivní účinek na imunitní systém a odporové síly v těle;
  • deprese a psychologické poruchy - dlouhodobé prožívání negativních emocí vede k depresivním stavům, pokročilé případy vyžadují léčbu.

Současně je třeba chápat, že ovládání emocí a jejich potlačování jsou odlišné koncepty, ve druhém případě hovoříme o strachu z problémů a jejich ignorování. Sebeovládání je schopnost nebát se maličkostmi, změnou postoje k určitým událostem, pozitivním postojem a nalezením nejlepších způsobů, jak vyjádřit pocity.

Jak se naučit řídit své emoce a pocity?

Obecně je běžné, že každý člověk zažívá v průběhu svého života pozitivní věci,negativní a neutrální emoce. A každý typ vyžaduje sebeovládání, učení se správnému vnímání a reprodukci, aby nedošlo k nedorozumění ve společnosti a následkům násilných poruch v těle. Psychohygiena učí, že zvládání a správné vnímání nejen negativních, ale i všech existujících emocí.

Síla myšlení

Bylo napsáno mnoho knih o tom, jak se ovládat a neudělit se do činnosti emocí. Nejjednodušší a nejběžnější jsou 3 techniky - pozitivní myšlení, koncentrace a vizualizace. Správa vašich myšlenek pomůže obnovit postoje k různým faktorům vlivu a reakcím na ně.

Psychologové v těchto třech bodech poskytují tyto praktické rady:

  1. Pozitivní myšlení- když se objeví negativní myšlenka, člověk ji musí v každém případě nahradit kladným, i když se netýká konkrétní okolnosti a události. Pozitivní myšlení přitahuje pozitivní emoce, sebedůvěru a další důsledky, které zlepšují kvalitu života.
  2. Koncentrace- každý den potřebuje člověk přidělit 10-20 minut, aby se soustředil na jakýkoli objekt, který poskytuje příjemné dojmy a emoce. Můžeme tedy vychovávat sílu myšlenek, mysli, a proto můžeme získat stabilní radost.
  3. Vizualizace- to, co člověk vizualizuje v jeho hlavě, je výsledkem emocí a pocitů. Není divu, že Einstein řekl, že "představivost je důležitější než poznání." Člověk musí trávit časpředstavovat se těm, kterým chce být, například, klidným a vyváženým mužem, úspěšnou a milující ženou atd.

Schopnost řídit emoce je to nejlepší, co se člověk může naučit, a budete muset začít s řízením svých myšlenek a představivosti . Pokud vidíte pozitiva ve všem špatném, pravidelně se soustředíte na své cíle a vizualizujete své úspěchy, můžete si nakonec své plány realizovat.

Sebepoznání a meditace

Pokud víte, jak emoce ovládají mozek, k čemu vede jejich nekontrolovaný projev, můžete pochopit závažnost této situace. Meditace je další účinná metoda, pomocí které mohou být všechny emoce a pocity přitahovány k povrchu, aby se o nich dozvěděly a zbavily se jich.

Meditovat následujícím způsobem:

  • Člověk by se měl naučit cítit své tělo pozorováním oblastí, kde se soustředí emoce - hrudník, hrdlo, solární plexus, pod žebry a žaludek.
  • Každá situace, která způsobuje silné emoce, musí být vizualizována. Dále musíte zavolat ty emoce, které tuto událost doprovázejí.
  • V této fázi musíte cítit, kde v těle tyto emoce reagují. Během 2-3 minut musíte upřít pozornost na tělesné pocity, aniž byste do nich zasahovali.
  • Dále musíte přesně pochopit, jaké emoce jsou ukryty pod pocity v těle.
  • Nyní na 3-5 minut musíte kontemplovat své emoce, nesnažit se je utopit nebo je posílit. Cokoliv jsoumusíte je přijmout a milovat.
  • Každá emoce je součástí lidského života, musí být chápána a přijímána. Každý z nich skrývá určitý význam, například ochranu nebo varování. V této fázi člověk potřebuje najít v sobě pocit emoce.
  • Nakonec je nutné poděkovat vašim emocím, zaměřeným na vaše tělo, životní prostředí, zvuky, prostor.

Na konci meditace se musí člověk nejprve zhluboka nadechnout, pak natáhnout a otevřít oči. Zvláštní pozornost je třeba věnovat hudebnímu doprovodu, který pomáhá soustředit se na vaše tělo a pocity.

Praktické tipy

Chcete-li řídit svou mysl a emoce, můžete cvičit s několika časově prověřenými cvičeními. Konkrétně:

  • nahradit neverbální příznaky a gesta smutku projevy radosti, a to se zvednutou bradou, hrudníkem vpřed, dokonce i dýcháním a úsměvem na tváři, protože fyzický stav je spojen s duševním stavem;
  • jakékoli obsedantně negativní myšlenky mohou být nahrazeny dětinským hloupým hlasem, který sníží míru serióznosti a nepřátelství, tuto myšlenku můžete také parodovat před zrcadlem a zapnout veselou hudbu;
  • pohled na svět a události z pohledu humoristu, můžete vyprávět nepříjemnou událost ve formě vtipu, psát na papír, který pomůže v něm najít jasnou stránku;
  • Jakýkoli nudný a nezajímavý podnik, který musí být vykonán, může být zastoupen jakosoutěž, která skončí příjemnou odměnou.

Zdá se, že taková jednoduchá cvičení, ale jak zásadně mění psycho-emocionální pozadí člověka v situacích, kdy potlačují negativní myšlenky, události a činy.

Psychologické techniky

Neschopnost kontrolovat emoce je jen otázkou času, pokud se budete řídit několika psychologickými technikami, které učí sebeovládání.Konkrétně:

  • vzpomínky na jejich úspěchy a chladné události v životě v okamžiku pocitu nepříjemných emocí;
  • přesuny zážitků „pro pozdější“, odložené vzrušení rychle uklidňuje silné negativní emoce;
  • přijímání nejhorších událostí, které usnadní snášení problémů a obtíží (na příkladu samuraje, že přemýšleli o smrti a vyrovnávali se s vážnými úkoly);
  • vědomí emocí, správné formulace vzorce „Cítím X (emoce), když dělám Y /když dělám Y (chování) v pozici Z“;
  • Podívejte se na sebe v zrcadle, abyste objektivně vnímali situaci a sami sebe.

Neměli byste se uchýlit ke všem technikům najednou, je důležité vybrat si pro sebe nejvhodnější a soustředit se na něj.Postupem času se takové akce změní na dobrý zvyk, který bude schopen uhasit ohromující emoce ve správný čas.

Jak se chováte ke strachu a úzkosti?

Po pochopení, zda je možné kontrolovat emoce a pocity, stojí za to zvážit samostatné zvážení metod zvládání úzkosti a strachu,protože tyto silné emoce mohou vést k fyziologickým a psycho-emocionálním poruchám.Psychologové identifikují 3 jednoduché způsoby, jak překonat úzkost a strach, jmenovitě:

  • Změna způsobu myšlení- uvnitř musíte najít příčinu takových negativních emocí a pak změnit napozitivní myšlení, protože každá situace má dvě strany, dobrou a špatnou.
  • Změna životního stylu- psychologové a lékaři říkají, jak se vyrovnat se strachem a úzkostí a věnovat pozornost životnímu stylu člověka.Můžete obnovit nervový systém, vzdát se špatných návyků, vytvořit zdravý spánek, vyváženou stravu, změnit situaci v domě.
  • Fyzická relaxace- fyzicky se uvolnit, musíte udělat opak, zapojit se do aktivního sportu, chodit a pohybovat se více a užívat si heřmánku a mátové tymiánové infuze během odpočinku.

V každém nepříjemném stavu a emocích je třeba hledat původní příčinu.Dále musí být problém formulován a vysloven nahlas, mluvit s blízkými.Dobrým způsobem, jak potlačit strach a úzkost, je rozptýlení příjemných událostí a akcí, jako je sledování komedie nebo poslech zábavné hudby.Také pro boj proti strachu a úzkosti jsou praktikována různá dechová cvičení, můžete si jednoduše vzít několik hlubokých dechů a výdechů.

Závěr

Teoretická a praktická rada týkající se sebeovládání nad pocity a emocemi je změnouzpůsoby myšlení, řízení myšlenek, meditace, různá cvičení pro změnu postojů k různým situacím a psychologický výcvik.Ale především, každá emoce vyžaduje vědomí, přijetí, analýzu příčin, dativní úvahy z pozitivní stránky.