Co je to diskomunikace a jak se s ní vypořádat?

Díky komunikativním dovednostem každý člověk roste, rozvíjí se, učí se a získává nové poznání, po čemž nalézá své uznání a učí novou mladší generaci.Není žádným tajemstvím, že komunikace přináší potěšení a pozitivní emoce některým lidem, zatímco jiné způsobují nepohodlí kvůli izolaci.Komunikace je záměrné vyhýbání se konverzaci obecně nebo diskuse o nepříjemném tématu.

Situace, kdy osoba musela komunikovat se soupeřem na nezajímavém a obtížně strávitelném tématu, je mnohým známá.Pokud se v tomto bodě člověk uchyluje k nejrůznějším metodám vyhýbání se tématu a ukončení konverzace, psychologové mluví o nesnázích.Jak se problém prohlubuje, člověk začíná trpět následky, jako je potlačení závažných problémů a obtíže při rozhodování.

Co je diskomunikace?

Od dětství má každá osoba základní a nezbytné komunikační dovednosti pro další plodné a ne obtížné životní činnosti.Komunikace je verbální a neverbální prostředek přenosu informací a přijímání, sdílení emocí, dojmů a nových znalostí. Komunikace je antonymem pojmu komunikace, tj. Jedním z porušení komunikačních dovedností v komunikaci.

Psychologové dnes rozlišují několik typů nesnášenlivosti, a to:

  1. "Jsem příliš dobrý /špatný, abych o tom diskutoval."
  2. "Jste příliš dobrý /špatný, abyste o tom diskutovali."
  3. „Jste chytrý /ošklivý /tlustý /žijete v zahraničí kvůli tomu…“.
  4. „Jsem hrdý /soběstačný /unavený životem /dospělým, kvůli tomu ...“.
  5. „Když to vidím, cítím…“.
  6. "Téma konverzace je příliš dobré /špatné na to, abychom o ní diskutovali."
  7. „Toto tvrzení uráží můj obraz světových /politických názorů ...“.
  8. „Proto není nutné o tom diskutovat:…“.

Zdá se, že menší porušení komunikačních dovedností a živé komunikace mezi lidmi, ale v důsledku toho může vést k vážným poruchám.Často se oponenti nejen vyhýbají tématu konverzace kvůli nepříjemným emocím, ale spíše komunikují kolem tématu, které také odkazuje na termín diskomunikace.

Kde se tento pojem často vyskytuje?

Je obzvláště důležité, aby se lidé, kteří se potýkají s takovou věcí, jako je diskomunikace, rozhodli o místech a okolnostech, ve kterých se nejčastěji vyskytují.

Pokud znáte oblasti rizika, můžete zabránit narušení komunikace nebo ji okamžitě odstranit. Nejběžnější situací, doprovodná diskomunikace, je každodenní komunikace nebo konverzace prostřednictvím internetu.

Znalecký posudek
Victor Brenz
Odborník na psycholog a vlastní rozvoj
]
Zvláštní pozornost je třeba věnovatrozdíl mezi živou komunikací nebo virtuální komunikací. V individuální konverzaci jsou komunikační metody nejčastěji používány k odklonění pozornosti od nepříjemného nebo neinformativního tématu, zatímco online komunikace slouží jako způsob, jak upozornit na osobu nebo téma konverzace.

Způsoby boje proti nesnášenlivosti

Boj proti nesnášenlivosti začíná, zpravidla, pokud má osoba přetrvávající syndrom diskomunikace. Pak nemluvíme o ojedinělých případech, ale o trvalém a stabilním narušení komunikace, které lze vyjádřit v několika formách:

  • pocit osamělosti v kruhu lidí a snaha o kontakty, ale nemožnost najít partnera;
  • komunikativní bezmoc, kdy jsou přítomni partneři, ale není zde možnost navázat a navázat kontakty;
  • konfliktní komunikace, kdy jsou kontakty s účastníkem jednání nezbytné k tomu, aby se zneužívala agresivita;
  • slabá touha po kontaktech, únava z komunikace, nesnášenlivost komunikace obecně, úplná izolace v sobě.

Hlavním způsobem boje proti nesnášenlivosti je úplné zaměření na konkrétní téma konverzace, jakož i informativní příprava na toto téma na pozadí nevědomosti . Současně, během konverzace, člověk potřebuje vypnout myšlenky a pocity o jeho vzhledu a vzhledu, věřit v sebe a jeho vnitřní a vnější přitažlivost. Je možné omezit nervové napětí a vzrušení se všemi druhy východních praktik, ať je tomeditační nebo dýchací techniky.

Doporučení psychologů o tom, jak se zbavit komunikace, spočívá v jednoduchých bodech a akcích:

  • by nemělo být dáno důležitosti hodnocení a úsudku lidí v okolí, někdy je nutné zahrnout pofigismus;
  • tak, aby řeč byla jasná a kompetentní, musíte se neustále vyvíjet, učit se novým skutečnostem a informacím;
  • ve všech možných způsobech člověk potřebuje neustále zlepšovat své sebeúcty, protože potřebuje stanovit cíle a realizovat je ve fázích života;
  • Internetová komunikace je nejlépe udržována na minimu, preferuje živou komunikaci naplněnou emocemi a pocity;
  • Nejlepší způsob, jak budovat komunikační dovednosti, je vytvořit skutečné přátele a jejich podporu.

Další způsob, jak se zbavit vzrušení, je nahlas vyslovit všechny své obavy, které vám brání v plné komunikaci s lidmi.Podle psychologů stažený a vyjádřený strach okamžitě ztrácí svůj význam.Když mluvíte před velkým počtem lidí, můžete odstranit úzkost tím, že o tom přímo řeknete publiku.A žádná komunikace by neměla být brána tak vážně, že by jedna konverzace způsobila mnoho negativních emocí.

Pokud je syndrom nesouladu pozorován sám o sobě, ale v rozhovoru, jediným způsobem, jak se s tímto porušením vypořádat, je vrátit konverzaci na toto téma.Chcete-li to udělat, jemně, ale vytrvale naznačovat soupeři, že se odchýlil od tématu, a řekl něco jako: „Myslím, že jsme trochu rozptýlení ...“.Na internetu, takové projevyJe lepší nechat ostatní lidi bez reakce, aby se nezohřáli, a tím „vědomé offtopické“.

Závěr

Diskomunikace je poměrně běžná porucha, která se může vyskytnout v jednotlivých případech nebo přetrvávajícím syndromu vyžadujícím opravu. Je nejlepší řešit problém pod kontrolou a dohledem psychologa nebo psychoterapeuta. Hlavním úkolem je snížit míru úzkosti a vzrušení v průběhu komunikace, zvýšit znalosti, vlastní rozvoj a sebe-přijetí.